joi, 14 iunie 2012

Artă din...ora exactă

   Cu ceva timp în urmă am primit pe e-mail un calup de poze, reunite sub titlul "Hobby-ul unui ceasornicar". Destinatarul (mulţumesc, Doina!) mă răsfaţă de mult timp cu chestii d-astea, de fineţe, şi, prin urmare, ştiam că nu aveam să citesc cine ştie ce aiureală. 
   După ce am vizionat interesantul album foto, am zâmbit cu ironie, scrâşnind oarecum necăjit printre dinţi: "Ce ironie! Unul a făcut din ceasuri o adevărată artă, iar eu n-am timp să postez pe Aqvila aceste minunăţii!". Între timp, nici nu era greu de anticipat, materialul cu pricina şi-a găsit găzduire pe foarte multe bloguri româneşti, dar, ca de fiecare dată, nimeni nu a catadicsit să adauge o informaţie în plus. "Goagălu' de România" nu m-a ajutat cu mare lucru, motiv pentru care am schimbat foaia, abordând frontal căutările, pe internaţional, dar, din păcate, sărăcie lucie şi pe aici.
   Totuşi, după oarece insistenţe, am dat de firul către autorul minunăţiilor de mai jos, numai că tipul, pe nume Dmitriy Khristenko, n-are nimic a face cu meseria de ceasornicar. Nici măcar nu a inventat cine ştie ce instrument dedicat lui Cronos.
   Bun, dar cine este acest Dmitriy Khristenko? Nu ştiu! În ciuda numelui ce-i trădează originea de pe plaiuri ruseşti, Dmitriy este cetăţean american, cu reşedinţa la Jacksonville, în Florida. Aş fi fost tentat să cred că este un împătimit al motocicletelor din moment ce în majoritatea pozelor pe care le-am vizionat tema obsedant abordată ar "motoarele". Poate că o fi, nu neg, dar, până una alta, 
 are mania de a cumpăra...ceasuri. De toate felurile: clasice, sport, noi, vechi, comune sau din metale preţioase, funcţionale sau nu după care...le face bucăţi. Bucăţi, bucăţi, nu glumă! Din acest moment, universul său capătă o altă dimensiune şi o altă semnificaţie, devenind ARTĂ.
   Dmitriy Khristenko este un artist. Din acele roţi, rotiţe şi alte fragmente ale ceasurilor de odinioară, el creează. Motociclete, maşini, biciclete, triciclete sau orice altă maşinărie, cu o precizie fantastică asupra detaliului. Răscolind pe internet după lucrările sale, am descoperit că Dmitriy este polivalent, atât în ceea ce priveşte tematica abordată, cât şi a materialelor folosite. Este, dacă vreţi, un individ care transformă în artă o imaginaţie superlativă. 
   Voi reda o mică parte dintre lucrările sale, însă vă invit să-i vizitaţi pagina de pe site-ul "Fine Art America"!
















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.